söndag 8 april 2018

Träningskollo dag 3 och 4



Okej, tillbaka hemma igen efter fyra fantastiskt härliga dagar ihop med ett riktigt skönt gäng blivande Friskisledare. Har såklart känningar av träningsvärk men inte i närheten av vad jag trodde jag skulle ha. 

Dag 3 jobbade vi med styrka, först info och sedan utföra. Jag hamnade i en grupp med alla grabbarna och det var ganska intressant. Jag klarade 16kg i en bicepscurl medan grabbarna låg närmare 40-50. Potejto potato. 

Vi jobbade med rörelse och så fick vi prova på att leda varandra. Vi delades in i grupper om fyra och fick köra ett minipass på två minuter. Sjukt nervöst men fick god feedback så det kändes bra. Fick höra att jag påminner om Petra Mede. Menar som en komplimang men jag har så fruktansvärt svårt för den kvinnan... Jag förstår dock likheten. Det var iaf både nyttigt och kul att leda! 

Kvällen avslutades med lite musik och en ”fest” där vi alla hade förberett lite roligheter i grupp. Min grupp skulle introducera ett nytt pass och vi valde att köra visualisering av ”kast med partner”. Detta nya pass verkade uppskattas av många, det var mycket skratt och många härliga kast. Fick efteråt höra att min röst passar för Heta linjen - skönt att veta att det finns andra sätt för mig att tjäna pengar på... 

Sista dagen och en helt fantastisk vårdag - värme och sol och ett trött Friskisgäng. Vi fick i uppgift att skapa ett träningsprogram för en fiktiv klient. Vi skulle också sätta ihop ett pass på ca 45 min och leda för varandra. Min grupp var grym! Vi satte ihop ett svettigt, brännande, jobbigt men roligt pass. Så coolt - tänk vad vi kan efter fyra dagar! 

Dags att avsluta och säga hej då, nästan lite sorgligt - nu är vi spridda för vinden igen. Jag har haft jättekul de här fyra dagarna och tycker det har varit så trevligt att lära känna dessa människor. Tur att det finns sociala medier där man kan hålla kontakten 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar