söndag 25 mars 2018

Halva familjen är friskisar

Jag har köpt Friskiskort till dottern. Vi ska gå på familjefys på söndagar och testade det för första gången förra veckan. Det gick väl sådär... hon säger att hon vill men väl där så orkar hon inget och larvar sig mest. Jag köpte ju dock ett kort nu eftersom hon sa att hon ville fortsätta gå. Idag var andra gången och jag blev glatt överraskad!

När ledaren börjar med att fråga om någon vill följa med och visa de olika stationerna så räcker Brita upp handen och, ihop med fyra andra barn, går upp och berättar högt och tydligt för alla hur man ska göra. Jag blev så imponerad - inte bara för att hon verkar ha full koll och kommer ihåg allt, men också att hon är så tuff och inte har några problem att stå och prata inför alla där. Hon brås ju på sina föräldrar, inget tvivel om det 😉

Sedan var hon med nästan hela passet och fick beröm av ledaren för att hon var Pippistark. I slutet ville stå uppe på en scen de hade kvar i salen istället för att springa omkring - varje gång jag kollade dit s gjorde hon olika typer av gymparörelser. Så fint, hon såg så stolt ut. 

Det var verkligen kul idag, att se henne växa så här och ha roligt tillsammans. Jag hoppas att det kommer hålla i sig 😍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar