fredag 1 september 2017

Tack mamma och pappa

Idag är det fredag och jag har överlevt mina (två) första "riktiga" arbetsdagar. Henry har sovit dåligt på nätterna hela veckan (feber och tänder) och inatt drömde jag stressmardröm om undervisning. Gah! Turligt nog gick lektionerna bra och jag kan nöjd ta lov. Passade på att gå och simma efter jobbet - riktigt skönt! 

Idag har också varit första fredagen som mina föräldrar är här och tar hand om barnen. Henry är ju för liten för förskola och jag och maken jobbar båda idag. Min snälla mamma och pappa ska komma hit varje fredag (de bor 45 min bort) och passa Henry medan Brita är fem timmar på förskolan. Sedan hämtar de henne, ger henne mat och kör henne till baletten. Vid 18.30 är (förhoppningsvis) alla samlade hemma i gula huset igen. 

Detta innebar, när jag kom hem idag, att alla blommorna var vattnade - några dessutom omplanterade. Britas sovrum och lekrum var städade, barnen var mätta, glada och hade fått frisk luft och massor av lek och kel. Henry och mormor hade tagit promenader och plockat fina buketter. 


Tack snälla mamma och pappa för att ni tar hem om mina barn, mig och mitt hem. Jag älskar er! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar