söndag 11 juni 2017

Simma, simma, simma

Igår åkte jag, barnen, C och J till simhallen i Kungsbacka för att bada. Första besöket för lille Henry och han klarade det med bravur. Han har ju badat i mina föräldrars pool innan så lite vattenvana har han men det här märktes att det var annorlunda. Mycket att titta på, mer plats för att träna på att simma osv. Det märks att han fått starka ben från gåstolen - när jag övade simning med honom sparkade han glatt med benen och hade nog kunnat ta sig runt bassängen om bara han flutit. 

Brita simmade runt med sin simring, åkte rutchkana och var jätteglad - fram tills att något hände. Helt plötsligt måste hon varit övertrött för hon började storgråta och vägrade sluta. Hon fortsatte igenom duschningen (så glad att snälla lillebror satt lugnt i sin stol och bara tittade på) och under påklädandet. Blev liiiite svettigt att ha två barn kände jag men som tur är fick jag mycket hjälp från grannen C som var med. 

Det var trevligt, men jag åker nog inte dit med två barn igen...

1 kommentar: