torsdag 19 januari 2017

Vad jag gör på dagarna

Ja du, bra fråga. Tiden springer iväg och jag sitter som ett frågetecken och undrar vad som hände med dagen - jag har ju inte hunnit med något av det jag tänkt... 

Dagarna går verkligen i ett. 

Måndag: jag och barnen sover till 9-10 och sedan äts det frukost. Mina föräldrar kommer och hämtar Brita och sedan är jag och Henry själva resten av dagen. Vi tar en promenad, lyssnar på ljudbok, lagar lunch, äter lunch, fixar med något, byter x antal blöjor och sedan lagas det mat igen. Slänger in en tvätt och sedan kommer Grefven hem. Vi äter framför tvn och kollar (just nu) på Bitten (varulvsserie på Netflix). Går och lägger oss sent.

Tisdag: jag och lilleman sover länge, äter frukost, tar promenad, åker och hämtar Brita alternativt handlar beroende på vad som behövs. Lunch, middag, tv, bokläsning.

Onsdag: upp "tidigt" (7.45) för att fixa mig, göra frukost och lämna B på förskolan. Åker därefter till Viktväktarmöte och spenderar lite tid där. Hem, promenad, lunch, packa ihop oss och hämta B från förskolan. Hem, mellanmål, tv, laga middag, lek, tv, lägga barn, kolla på tv med maken. Någonstans däremellan läser/lyssnar jag på bok också. 

Torsdag/fredag: samma som onsdag minus viktväktarmöte.

Helg! Fullt ös medvetslös - tid att umgås med varandra och andra. Brukar också tigga till mig ett besök hos Erikshjälpen utan barn. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar