fredag 4 november 2016

Nya sovrutiner

Det började dagen efter magsjukan. Brita vaknade ju och var som vanligt igen - förutom EN grej; "ikväll vill jag sova i min säng. Själv."

Jag och Grefven spelade coola medan bi jublade och hade värsta festen inombords - sova själv i sin säng! Det vore ju underbart! Hon har delat säng med oss de senaste 4 åren (hon är snart 4) förutom en kort period när hennes rum var nytt. 


Sagt och gjort, vi bäddade iordning hennes säng med prinsesslakan, färgade underlakan och örngott rosa och tände smålampor runtom. Jag tänkte att vi kanske skulle passa på att testa en ny somna-rutin också. Dörrarna öppna, jag sitter utanför i läshörnan och pappa sitter på kontoret i andra rummet. Jag satte på en vaggviselista på Spotify och 10 minuter senare sov hon! Fattar ni? Hon sov!!! Ingen av oss behövde ligga där inne med henne i några timmar!!! Så stort! 

Nu har det snart fungerat i en vecka - underbart! Hoppas det håller i sig. Hon kommer in till oss på natten men det är okej, det är ju nattningarna som varit värst. Tack vare detta har nu också Grefven flyttat upp och vi sover allihopa tillsammans igen. Mysigt! 

Så här glad blev Henry över nattningarna :-) 


Gästrummet är numera ledigt för gäster som vill sova över, just sayin'...


Passade såklart på att färga våra trista lakan rosa också :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar