lördag 26 november 2016

Lördagsmys inför advent

Jag började denna lördag med att åka in till Gbg och klippa mig - så skönt att bli av med en massa hårstrån (hår och naglar växer som ogräs nu när jag ammar). 

Kom hem, matade bebis, åt mackor till lunch och sedan letade jag efter nummerbrickor att sätta på adventsljusen. När jag väl tagit fram stora julpyntslådan och tömt ut allt innehåll inser jag att de ligger i en av kökslådorna. Yey. 


Lilleman slocknade i soffan så jag och Brita har bakat mjuk pepparkaka, fixat adventsljusen och vikt tvätt. Efter detta gjorde vi pesto och kom fram till en kvällskompromiss: vi ska först se en Britajulfilm och sedan en mammajulfilm. 


Sagt och gjort, vi såg en julfilm med My little pony, åt lördagsgodis och sedan tog vi på pyjamas och bäddade ned oss i soffan. Jag valde The Holiday och fick en ny erfarenhet... Försöka förklara för en fyraåring om storyn... 

"Varför gråter hon?"
"Jo, killen hon är kär i är kär i en annan tjej."
"Varför är han det?"
"Ibland blir det så..." 
"Varför det?"

Ja, vad ska man säga? 


(Klart bästa scenen i filmen, älskar den!)

Men men, mysigt hade vi iaf (bortsett från när lilleman vaknade och B kom in i en övertrött fas...) men nu är filmen slut och båda barnen sover :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar