onsdag 2 november 2016

Brita berättar om sin mamma

Det går runt en sådan här lista på olika bloggar just nu bl.a. hos Hej hej vardag. Jag har låtit Brita (som snart fyller 4) svara. Vad är det de säger? Av barn får man alltid sanningen...


Vad brukar mamma alltid säga till dig?
Att jag ska vara snäll (ja det säger jag faktiskt alltid)
Vad gör mamma glad?
Ge dig en liten... säga förlåt (stämmer)
Vad gör mamma ledsen?
Att jag är jättedum (stämmer, fast jag brukar vara noggrann med att säga att hon inte ÄR dum utan hon BETER sig dumt).
Hur får mamma dig att skratta?
Kittlar dig (är inte så kittlig men man fejkar för sina barn)
Hur var mamma som barn?
Snäll (most likely, tänker inte fråga min mamma)
Hur gammal är mamma?
5 fingrar (lite äldre än så faktiskt)
Hur lång är mamma?
Tar på mitt huvud (smart tjej)
Vad är mammas favoritsysselsättning?
Ähm, gör massor av grejer. Jobbar. (Jobba är INTE min favoritsysselsättning)
Vad är mamma jättebra på?
På att laga (laga vaddå? Jättespännande ju...)
Vad är mamma inte så bra på?
Jag vet inte ( Bra svar)
Vad jobbar mamma med?
Pappa (Hrm...)
Vad är mammas favoritmat?
Kyckling och alla (Nja...)
Varför är du stolt över mamma?
För jag är snäll (ähm, okej)
Om mamma var en seriefigur, vem skulle jag vara?
Äh... en jag vet inte (hon förstår inte riktigt vad en seriefigur är)
Vad gör du och mamma tillsammans?
Äh, leka och skoja och gå till lekplatser (okej, låter bra)
Vad är likt mellan dig och mamma?
Pappa (ähm..?)
Vad är olikt då?
Äh, jag vet inte
Hur vet du att mamma älskar dig?
När jag verkligen är snäll (jag älskar såklart alltid min dotter, men ja, extra mycket när hon är snäll)
Vilket är mammas favoritställe?
På ditt jobb (nej nej nej, det stämmer inte. Favoritstället är någon av mina läshörnor, Erikshjälpen och Haga.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar