torsdag 13 oktober 2016

Förändringarnas tid är här!

Både på bloggen och lite i livet. Här på bloggen försvinner det rosa och ersätts av höstiga höstfärger - I LÖÖÖV it! En sådan underbar höst vi har dessutom - jag har börjat ta långpromenader med lillkillen när dottern är på förskolan. Idag tog vi oss ända ut till Tjolöholm (vi ignorerar det faktum att jag bor såpass nära att jag ser slottskyrkan hemifrån). Har börjat lyssna på poddar - mycket trevligt promenadsällskap. Just nu är det Cissi & Hormonerna som spelas och det är väldigt intressant att höra dem prata om mammakroppar, jämförelsehets och dåliga råd man får från andra.

Min förkylda lilla gula skönhet sover så gott i vagnen, solen lyser på oss och jag ser till att a en god kopp te (okej, en god termomugg te) med mig. Allt för att bryta det dåliga mönster jag börjat med hemma - att sitta av de fem timmarna (då dottern är på förskolan) och må dåligt över allt jag inte gör. SItta av tiden och tänka på allt jag "borde" göra. Som jag inte gör. Nu skiter jag i allt sådant och tänker att jag borde promenera eftersom jag (och lille H) mår så bra av det. Allt annat kan vänta. Tvätten finns kvar, disken finns kvar, alla filmer jag vill se och böcker jag vill läsa kommer att hinnas med ändå.

Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar