söndag 10 juli 2016

"Lill-syrran" har blivit fru!

Igår var jag och Grefven toastmasters på min barndomsbästis (aka Syrran) bröllop. Grefven är ju gammal i gemet som toastmaster men för mig var det första gången och jag har hittat min grej! Åh vad kul det var! 


Det var ett väldigt fint utomhusbröllop och vädret var nästan med oss - tyvärr ganska molnigt och blåsigt men iaf uppehåll. Syrran var så otroligt vacker och hennes (numera) make så fin han med. 






Tårar, skratt och två tjötiga toastmasters höll igång oss hela kvällen. Vi lyssnade på fina tal (brudens bror och brudgummens syster lyckades våta allas ögon), jag och Grefven lekte med olika storlekar på ljudliga klockor och vi åta väldigt god mat - bla en skotskt efterrätt som var lika god som vacker. 



Efter maten och lite bensträckare var det dags för Herr och Fru Hs första dans. 


Vi andra joinade efter ett tag, jag och Grefven märkte att det var svårt att dansa tryckare med en mage i vägen :-) Sedan blev det mer vild dans och jag och bruden lyckades få till vår Arvingedans till Eloise, precis som vi gjorde för fem år sedan på mitt bröllop. Så kul! 


Jag dansade på allt vad kroppen orkade, åt kärleksmums och pratade med alla härliga människorna på bröllopet. En sådan härlig kväll det var! Kroppen värkte som bara den (inte så konstigt när man är ganska så gravid och tokdansar) men det var klart värt det. Runt halv två började jag köra hem folk och vi bestämde oss för att åka hela vägen hem så runt 4 i morse klev vi innanför dörren och stupade i säng. Väldigt skönt! 

Tack JoJo för ett fantastiskt bröllop och för att vi fick höras hela kvällen ;-) 

 








2 kommentarer: