söndag 15 maj 2016

Möhippehelg

Igår packade jag lite väskor och begav mig mot Tjörn för att överraska Syrran* med en möhippa. Jag anslöt dock lite sent pga gravid - jag ville hinna sova ordentligt och så passade jag och Grefven på att köpa en ny, mkt större bil. 

Iaf. När jag joinade möhippan lagom till lunch så hade de varit och ridit kamel(!) och var frusna, fnittriga och väldigt glada. 

Vi lekte paketlek där blivande bruden fick gissa vem de var ifrån och vilket minne de skulle representera. Många skratt och knasiga minnen blev det. 


Efter detta så åkte vi iväg till Salt & Sill där vi skulle bo resten av helgen. Vi fixade till oss, drack bubbel (jag testade P.Lex alkoholfritt - helt ok) och åt jordgubbar. 


Vi tog roliga kort med konstiga miner... 


Vi skulle sedan träffa en kock (mkt trevlig att titta på) och få en matlagningskurs. Så himlans kul! Jag tillhörde förrättslaget och kan nu filéea en röding och snygghacka en lök (något min make verkar uppskatta). 

 


När vår trerättersmiddag var färdiglagad så åt vi den - himmelskt goda alla rätterna. Förrätten vann dock, rödingen med sparris smälte i munnen. 


Torsk med olika kålsorter till varmrätt. 


Äppelsorbet på en bädd av palsternackspuré och kanderade hasselnötter till efterrätt. 


Vi fick höra att vi var väldigt städade för en möhippa, kanske var det ett tecken på att det var många småbarnsmammor med...

Vi hade också gjort en tryffel som vi tog till te/kaffet och så lekte vi lite fler lekar. Bruden var glad och tårögd, alla var glada och det här var en väldigt fin möhippa som vi alla uppskattade! 


Runt ett-tiden drog sig alla till sängs för en god natts sömn vilket de allra flesta verkade få. Själv hade jag en liten krabat i magen som ville fortsätta partaja så... 

Imorse åt vi hotellfrukost, kramades och skildes åt. 

En härlig helg för en härlig tjej! 

*Syrran är min barndomskompis, vi har växt upp och kallat varandra systrar men är inte släkt på något sätt. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar