söndag 17 april 2016

En lista

Lånar en lista jag hittade hos Krakelsprakel

TRE GUILTY PLEASURES:
1. Spela ut gravidkortet och få maken att fixa frukost, hämta saker, bära saker mm.
2. Att ha mörk choklad i skrivbordslådan på jobbet - för de där jobbiga stunderna.
3. Strunta i hemmet som behöver fixas och istället ta halva söndagen till att dricka te och läsa bloggar.
NÄR GRÄT DU SENAST OCH VARFÖR?
Igår kväll när jag såg färdigt serien om Barnmorskan i East End - jag älskar den!
NÄR KAN DU VERKLIGEN, VERKLIGEN VARA DIG SJÄLV?
Jag tror nog att jag alltid är mig själv...
TRE SAKER DU AVSKYR:
1. Svamp
2. Orättvisor
3. Att ha en massa måsten

HUR VAR DU I SKOLAN?
En clown, jag satt längst bak och skrev lappar och trodde att jag inte kunde grejer. Det visade sig senare att jag faktiskt var ganska duktig och smart, men det trodde jag inte om mig själv.

VAD BLIR DU STRESSAD AV?
Min dotter på morgonen... När man har tider att passa och hon ska trotsa och göra saker själv - gah!

TRE SAKER DU ÄLSKAR:
1. Maken och dottern
2. Mackor
3. Passionsmojitos

HUR TROR DU ATT ANDRA UPPFATTAR DIG?
Som en ganska härlig och färgstark tjej/kvinna.

HUR UPPFATTAR DU DIG SJÄLV?
Rolig, färgstark och en lagom smart tjej i mina bästa år.
EN SITUATION SOM DU TYCKER ÄR JOBBIG/PINSAM
När jag träffar nya människor och inte vet vad jag ska säga, jag suger på småprat.
TRE OTIPPADE SAKER OM DIG
1. Jag är smartare än jag ser ut/verkar.
2. Jag må vara språklärare men jag är ganska så ointresserad av språk i sig...
3. Jag är egentligen ganska pedantisk, men det har nog släppt "lite" sedan jag blev mamma...
NÄR KÄNNER DU DIG SOM VACKRAST?
När jag är på bra humör.
VAD SKRATTADE DU SENAST ÅT?
Big Bang theory som jag och maken kollade på igår.
NÅGOT DU FUNDERAT MYCKET ÖVER?
Vad jag vill göra med mitt liv.


TRE SAKER DU ÄR RÄDD FÖR
1. Att kriget/terrorismen ska komma hit.
2. Döden.
3. Att något ska hända min familj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar