måndag 26 oktober 2015

Vad ler du åt då?

Idag har vi varit på fortbildningsdag och lyssnat på en intressant föreläsare, jag känner mig mycket inspirerad och peppad. Vi fick också lyssna på några kollegor när de presenterade saker de gjort med sina elever som fungerat väl. En av dem tog upp hur viktigt det är att le. Att le skulle tydligen ge samma lyckorus som att äta 20 000 chokladkakor*. Jag vet inte hur det är med er andra men är lite osäker på exakt hur bra jag skulle må efter så mycket choklad, tror inte jag skulle vara så lycklig iaf...

Men, jag svävar iväg. Enligt en undersökning som jag såklart inte kommer ihåg (lärare och källor, lärare och lyssna på när andra pratar...) så kunde man se att folk som ler lever ett längre och lyckligare liv, de är också gifta längre. Ju bredare du ler - desto längre liv och giftermål. 

Jag är gift med en bredkäftad groda. En bredkäftad groda som ALLTID är glad. Den här mannen kommer alltså leva ett långt, gift, lyckligt liv.

Själv så sluttar min mun oftast nedåt (gärna ihop med rynkad panna och sänkta ögonbryn). När jag ler så är det stelt och minsta möjliga effort. Jag borde egentligen vara singel, olycklig och nära att kasta in handduken. 

Frågan är ju då, vad fasiken går min bredkäftade Grefven runt och ler åt? Speciellt nu när han hört om den här mycket vetenskapligt bevisade sanningen... 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar