fredag 12 juni 2015

En sådan dag!

Grefven är på fysiksnördresa till Cern i fyra dagar så jag och B har tjejhäng dygnet runt. Idag har vädret varit gott mot oss och vi har roat oss med allt möjligt. 

Först sov vi läääänge och slappade sedan i soffan en stund. Körde iväg svärmor till frissan och åkte och åt glass. 

Britas fantastiska morfar kom hit och byggde en gungställning så att B och J inte behöver kivas om vem som ska gunga. Båda har provat den och de är mycket nöjda! 



Medan B sov i vagnen under ett skuggande träd lånade jag makens "five finger-skor" och testade några småvarv runt åkrarna. Det kändes bra, ska testa några gånger till innan jag köper egna. 


Efter lunchen slängde jag ihop en äpple- och rabarberpaj och bjöd över grannarna. Tror Grefven hade varit mycket nöjd över detta avslappnat spontana beteende :-)

På kvällen bjöd svärmor på skaldjur, hon och jag är lika galna i kräftor så vi njöt och skålade medan B åt fiskpinnar och smakade på aiolin med hjälp av kräftklor.


Ni ligger jag nedbäddad i sängen och läser medan B håller på att somna jämte mig. Det är så här livet ska vara <3

2 kommentarer:

  1. Good life! Skön känsla du förmedlar! Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad fint att få höra :-) Trevlig helg du med!

      Radera