torsdag 31 juli 2014

Festhelgen

I helgen som var så åkte jag och Grefven till Norge eftersom hans äldsta brorson skulle gifta sig (med en norska), Lill-Grefvinnan lämnade vi av hos mina föräldrar eftersom vi visste att hon skulle ha det bättre där. Det hade hon. Hon har badat, ätit, sovit, badat, röjt, badat, sovit osv i flera dagar och haft the time of her life så att säga.

Själv fick ju vi en liten minisemester och jag fick läst två bra böcker, umgåtts med ingifta släkten, smält bort pga värme och dansat natten lång. Eller, nja, jag dansade inte såååå mycket men natten var väldans lång iaf.

Ja, vi kom hem kl. 6 på söndagens morgon. Bubblet flödade och hade det bara varit bättre musik (det spelades svensk 90-tals pop (???) ) så hade jag dansat ännu mer - nu blev det mest när de fick till någon Håkan Hellström-låt mellan varven.

Fint och trevligt bröllop (fastän det var på norska :p) och trevligt med en liten paus från hemmalivet. Söndagen sov vi oss nästan igenom och sedan gick vi ut och åt på kvällen. Måndag var det dags att åka hem igen.

Ett Grefvligt par på bröllop
Grefvliga småbarnsföräldrar som festat natten lång och vaknar 14.15 nästa dag


2 kommentarer:

  1. Söta ni!
    (mitt barnbarn är kvarts-norsk, kvarts-dansk, kvarts-finsk och resten är nog svenskt :)

    SvaraRadera