torsdag 17 april 2014

Underbara egentid

Jag vet, det finns många (mammor) som stör sig på ordet "egentid" men för mig är det något vackert och underbart. Jag är aldrig ensam eller själv numera. ALDRIG! Och jag är faktiskt en person som gillar att vara det, sådan var jag även under singellivet (dvs mina första 30 år i livet då typ). Igår gav min kära familj mig massvis med egentid.

Först somnade faktiskt dottern jättesnabbt för sin dagsvila och då tog jag mig ett joggingpass. Efter att ha joggat med gråten i halsen i måndags och svurit åt mig själv så gick det helt fantastiskt igår - jag förbättrade mig! Sedan läste jag lite, fixade mig och åkte iväg till Kungsmässan, medan maken tog med dottern till en av hennes farbröder. Fördelen med att inte hinna shoppa typ någonsin var att allt var på halva reapriset nu. Många kassar kom med hem... Lite galet shoppinghög åkte jag hem, gjorde mig en kopp te, rensade telådan och satte mig sedan i soffan och bläddrade i tidningar. Jag älskar att bläddra i tidningar men det blir aldrig av - har jag tid vill jag ju prioritera att läsa en bok eller se en film.

När maken och dottern kom hem var jag så harmonisk som aldrig förr och efter middag och nattning av trotsig dotter så myste jag och maken framför tvn.

Jag behövde verkligen en sådan dag och har idag försökt hålla kvar känslan.

6 kommentarer:

  1. hela veckan har jag haft vattenkoppiga barnbarn, uppskattar min egentid nu :)

    SvaraRadera
  2. Det kan vara så otroligt skönt att vara ensam. Och om man mår bra av det så mår ju hela familjen bra av det.

    SvaraRadera
  3. Precis, det märkte maken av igår när jag var lugn och harmonisk :-)

    SvaraRadera
  4. Känner igen känslan! Nu när jag (nästan) slutat amma och träffade några kompisar utan lilleman, utan att behäva tänka på amningen, så var det verkligen gott!

    SvaraRadera
  5. Karro: Alla behöver få sig en sådan paus!

    SvaraRadera