fredag 10 maj 2013

Kusin Vitamin och lite barnarbete. Typ.

Två av Lill-Grefvinnans kusiner kom hit på onsdag för att sova över - det gick väldigt smidigt som tur är. På onsdagkvällen åt vi pizza, pimpade en tekanna och såg Mupparnas julsaga och sedan somnade alla barnen gott i sina sängar.
Kl. 8 på torsdag morgon hörde jag flickorna vakna så jag väckte Grefven och tyckte att han skulle gå upp och roa sina brorsdöttrar medan jag låg kvar med dottern. Sagt och gjort, men Lill-Grefvinnan ville ju upp hon med så det blev inte så mycket sova där för min del heller...Vi åt frukost, kollade på nyaste Muppfilmen - jag gjorde alla rösterna på svenska eftersom den endast har engelskt tal. Mycket spännande. Sedan lektes det lite och sedan somnade bebisen om. Jag tog med med tjejerna upp på rummet och föreslog att de skulle sortera alla mina örhängen - vilket de tyckte var en jättekul idé! 

När allt var färdigsorterat ville de leka själva - med mina smycken of course. Efter en stund blev det spontanfika när större delen av Grefvens syskonskara med familjer kom och hälsade på. Där satt jag osminkad i nedspydda sunkiskläder och var lika lycklig för det. Ah, the wonderful mammliv :-)

 

2 kommentarer: