fredag 6 juli 2012

Sminkkurs med Camilla

Idag kom Camilla över för en liten sminkkurs*. Jag har väntat ca 20 år på detta :-)


Sotade ögon är inte alltid lätt när man inte sminkat sig tidigare...


Vi valde svarta, inramade ögon - det blev så snyggt!

Jag tog de översta bilderna - sedan tog fotografen över och tog ett eget kort och voilà så snygg man kan vara. Inramade ögon passar så jag tvingade iväg henne för att köpa smink.          


* När vi skulle på bröllop för x antal år sedan fick jag sminka Camilla - eftersom hon vanligtvis inte sminkar sig så valde jag att göra en ganska naturlig make och valde en svag, svag ljuslila ögonskugga. Camilla tyckte hon såg ut som en h**a. Jag går mer sminkad och färgglad än så till jobbet. När jag tog fram ögonfransböjaren skrek hon och sprang därifrån. Pga detta blev jag både glad och förvånad när hon nu ringde och frågade om jag ville visa henne hur man sminkar sig runt ögonen. En sådan trevlig dag det blev!

6 kommentarer:

  1. Helvetet frös över till slut. Tack för hjälpen och för att du stod ut. Gulle dig. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett sådant här tillfälle kan inte motstås. Tack för att jag fick bossa över dig :-)

      Radera
  2. Du får gärna bossa över mig också! Plus hjälpa mig att hitta en handväska som gör att jag inte känner mig som att jag "klär ut mig". :)

    SvaraRadera
  3. Jo: Säg bara till så fixar vi det :-)

    SvaraRadera
  4. Ingår bossning i övernattningen om jag bor hos er? :-D

    SvaraRadera
  5. Johanna: Jupp, jag tänker bestämma var du sover, vad du shoppar osv. :-)

    SvaraRadera