måndag 10 januari 2011

Inte helt säker på att jag vill ha fem barn...

Gårdagens Disney on ice var trevligt - jag blev alldeles rörd i början av att få se mina älskade Disney-figurer åka runt på isen. Hemskt duktiga åkare och en kul show för barnen. I andra akten hade jag fyraåringen i knät och hon skulle berätta allt som hände på scenen och förklara. Detta samtidigt som hon, jag och en av sexåringarna hävde i oss popcorn som vi skickat ut "pappa" Grefven att köpa. Vår popcornkartong blev tom väääldigt fort. Grefven var "hålla drickan"-ansvarig för mig och fyraåringen.

Efter Disney var det dags för McDonalds - det var lite svårt att få ordning på alla barnen och vad de skulle ha. En mamma vid bordet bredvid tittade på mig och sa: "Oj, fem barn, det var inte dåligt"*. Men men, det var jättekul att vara ute med barnen och få prova på den sidan av livet och de är så söta och skötsamma så.


* Hon borde dock ha sett att inte alla var våra men vad vet jag...

4 kommentarer:

  1. Nejdu, fem barn verkar lite väl... :) Det kanske kan vara kul att låna fem ibland bara för att påminna sig själv om hur lugnt man har det... ;)

    SvaraRadera
  2. Oj nej! Säkert nåt alldeles fantastiskt med den gemenskapen som blir i stora familjer men att hålla ordning på allt och alla, boende och ekonomin är inget jag skulle vilja prova utan ett rikt arv i ryggen. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag bor inte fa fler an 3 (eller 3 forlossningar) eftersom jag fick kejsarsnitt med Baby N. Sa det ar liksom redan bestamt at oss men jag tror inte det hade blivit fler an 3 anda. Den vi har ar ju en liten vilde sa det racker och blir over...

    SvaraRadera
  4. Jo: Precis, lånar gör jag gärna :-)

    Tesa: Det är rätt dyrt alltså...

    Ems: Själv nöjer jag mig gärna med två, men det får gärna dröja ett tag.

    SvaraRadera