onsdag 15 juli 2009

Gla' på spa

Idag var det dags för tre härliga timmar lyxspa med Cila. Det var kurbad, kroppsskrubb, massage och ansiktsbehandling. Mmmmmm...

Vi börjar med kurbadet. Jag är en sån där konstig människa som inte gillar att vara naken. Nånsin. Hade jag kunnat duscha i groddräkt så hade jag. Det här är bara så jag är, det handlar inte om att jag inte gillar min kropp eller så (me loves me body) utan jag gillar bara inte att vara naken. Så jag bad om en bikini till kurbadet. In kom en papperslapp med ett snöre (typ). Hurra. Sedan blev jag tillsagd att bada. "BADA!" Boooooooooooring! Jag har inte tålamod till bad. Jag kopplar inte av, jag blir stressad. Tänker på allt jag kunde gjort istället. Efter tjugo svettiga minuter är det färdigt. Gött.

Går in i ett rum och lägger mig på mage med en extremt blottad rumpa i vädret. Mitt rum har två gardiner i öppningen som inte riktigt går igen i mitten. Mitt rum ligger också ut mot korridoren. Mitt i rummet ligger jag och visar allt och lite till... Om det är folk i korridoren kan de se rakt in i mitt skrev :-( Tillslut sätter hon igång med att skrubba mig. Mmmm... mango. Det här var underbart! Helkroppsskrubb is the shit! Så mjukt, så skönt, så underbart!

Sedan massage. Underbart! Fast mitt i ringer hennes mobil och folk börjar dammsuga utanför. Men jag lyckades somna ändå :-) När jag vaknar till liv känner jag att massagen lyckats trigga igång min mens. Inte lika kul...

Sist blev det ansiktsbehandling. Nice... Mitt i hörs det dock ett brak och ett "Oh my God, what happened?!" Cila hade visst kommit upp ur kurbadet och tuppat av pga värmen. Som den fantastiska vän jag är öppnade jag inte ens ögonen utan fortsatte njuta av ansiktsmassagen och tänkte att hon säkert mådde bra. (Det gjorde hon)

Efter det här gick vi ut och åt gott! En mycket trevlig dag (trots incidenter)!

4 kommentarer:

  1. Jag e likadan - kan inte med att ligga i badkar. Inte kan man lasa heller for boken blir blot...

    fast massage ar harligt - aven om det "nyps" lite nar de masserar the lovehandles - men ont ska med ont fordrivas ;)

    Glom inte att dricka mkt vatten!

    SvaraRadera
  2. Okej, som ung kille måste jag bara ställa följdfrågor.
    1. Varför badar ni nakna? Är killar också välkomna? Och badar man ensam eller flera?
    2. Vad är nakenscrubb? Är det sånt man använder till ansiktet för hela kroppen? Varför var du naken? Man är väl aldrig naken när man får massage(täcker väl dom privata delarna), eller man kanske scrubbar rumpan/brösten? Är det bara tjejer som arbetar på såna ställen, där tjejer(kunder) springer runt nakna hit o dit?
    Och ungefär samma frågor gäller massagen. :-P

    I annat fall, kan jag få adressen så man kan söka jobb dit? :-D

    SvaraRadera
  3. Jag gillar SPA. Går dock sällan men det är säkert därför som jag gillar det med :)

    SvaraRadera
  4. Jag är hemskt ledsen Linda, skall försöka att hålla mig på benen i framtiden...

    SvaraRadera