tisdag 7 juli 2009

For MJ

Efter att ha lipat mig igenom Michael Jacksons minnesceremoni tänkte jag dela med mig lite om vad jag har för minnen av MJ.

När jag var liten skulle jag gifta mig med honom, jag var fullt övertygad om att detta var möjligt och fantiserade ofta om hur han skulle råka träffa mig när han var på besök i Sverige eller liknande. Jag var väl runt 10 kanske och att gifta mig med en 30-åring bekom mig inte :p Jag var ju inte intresserad av varken honom eller hans pengar - det var Bubbles, apan, som fångade mitt intresse. Tänk att vara gift med en man som har en alldeles egen, livs levande apa! När Bubbles försvann dog också mina drömmar om ett liv med Michael ut. Bra var väl det, vi hade nog inte varit ett bra par...

Min absoluta favoritlåt av MJ är "Dirty Diana" - jag vet inte riktigt varför (och det är svårt att välja för de flesta är oerhört bra) men jag tror att just "Bad"-albumets låtar vinner för det var första skivan jag köpte med honom.

Halloween 2001 klädde jag ut mig till Michael (ber om ursäkt för det dåliga fotot men detta var innan digitalkamerans tid...)

Jag älskade Michael såpass att jag hade hans film "Moonwalker" inspelad på VHS, men dubbad till tyska. Michael på tyska är ingen hit kan jag säga, men bättre än inget :p

När han kom till Göteborg -97 köade jag för biljetter (första och sista gången jag köat för sådant) och väl på konserten minns jag att jag började gråta när han sjöng "You are not alone" - det var så stort att han var där liksom.

5 kommentarer:

  1. Var väl ett trevligt inlägg och faktiskt lite status att du sett honom på Liseberg. :-)
    Var ju bara hemskt att se, när Paris skulle säga hur mycket hon älskade sin pappa. Annars har man suttit och kollat nästan hela kvällen nu. Är ju ändå lite historiskt, känns det som i alla fall.
    Det är synd att han dog.

    SvaraRadera
  2. Precis, när dottern skulle prata bröt jag ihop totalt ju. Har inte tänkt så mycket på det annars men idag är det ju svårt att undvika. (Såg honom på Ullevi, inte Liseberg för övrigt)

    SvaraRadera
  3. lite coolt att du var sådant fan av honom, det visste jag inte. Jag blev mest arg när de skulle ha upp dottern... och alla stod runt omkring och grejade.. jag tänkte mer -ta bort henne, hon lider ju!

    SvaraRadera
  4. Jag småhulkade lite på landet. Ensam. I en stuga. Har inte aktivt lyssnat på honom. Har tyckt att hans låtar är väl...liksom...bra.

    Men nu. Nu har Thriller gått på skivtallriken...ja...jo...men i alla fall...tre gånger ikväll.

    Nyinköpt. Det fanns en kvar. På CD-ON. Det kommer flera.

    Det var bara en person som jag inte gillade på scenen där. Det var managern. Han verkade så kall. Så kall var ingen, ingen av proffsen. Inte Usher. Inte Brooke Shields.

    Men kritstrecksranden. Han. Var det.

    Kall.

    SvaraRadera