tisdag 9 september 2008

Date med boknörd?

Nu vet jag vart de gömmer sig. Männen. Killarna. Männen.*

Tog en svängom till biblioteket efter jobbet, bara för att få smeka lite bokryggar och dregla lite över allt som finns att slukas av. Inte visste jag att jag skulle bli kvar en stund och att man skulle hitta en massa intellektuella** snyggon bakom varannan hylla. Överallt satt de där och läste, eller gick runt bland lyrikböckerna och letade. Jag var tvungen att sätta mig en stund och läsa lite*** för att också se intellektuell ut. Sedan lånade jag en Mangaversion av Romeo & Julia**** och åkte hem och lagade mat. Har dock en känsla av att jag ska börja hänga på bibblan oftare...


* Tro det eller ej men dem jag spanade på var närmare 30 än 20
** Okej, så man behöver inte vara intellektuell för att man läser, men låt mig låtsas
*** Dvs jag tittade i en bilderbok
**** Eleverna älskar Manga - eleverna kanske kan lära sig älska Shakespeare?

6 kommentarer:

  1. Hmm..jag tror bestämt fröken har hittat en guldgruva. Undra om klientelet skiljer sig mycket mellan olika bibliotek?

    Linné vs Högsbo. Majorna vs Frölunda. Stadsbibblan vs hmm..alla.

    SvaraRadera
  2. biblioteket låter som en perfekt plats att hitta snyggingar på!

    SvaraRadera
  3. Jag ser snyggingar på centralen. Också ett hett tips!

    SvaraRadera
  4. Haha.. jasså det är där de gömmer sig? Jag ska till biblioteket senare idag, kanske skulle titta om det stämmer här också. :D

    SvaraRadera
  5. Eurotrashgirl: Jag ämnar undersöka detta noggrant i fortsättningen.

    Karro: Oh yeah!

    Miss UD: Noterat!

    Veliga Hönan: Gör en statistisk undersökning och återkom med resultatet tack :P

    SvaraRadera
  6. bibliotek is da shit! jag vet, jag vistas där dagligen ;)

    SvaraRadera