torsdag 15 maj 2008

Miss E goes Askungen

Ikväll är det studentbal för eleverna på Valand och ni kan säkert gissa att Fröken E kommer att vara där för att valsa arslet av sig (hur man nu gör det, men men...) Som tur är har jag tagit ledigt imorgon (typ iaf) och det enda som är planerat under fredagen är en gratis, lyxig ansiktsbehandling som jag fick som bonus när jag klippte mig förra gången. Ibland är allt bara alltför bra.

För övrigt var jag på min egen studentbal den 15 maj 1998 på Valand. Det känns som att jag färdats i en tidsmaskin, men förhoppningsvis har jag betydligt mer roligt ikväll än för 10 år sedan...

Återkommer imorgon (om jag orkar) med rapport från Askungen.

5 kommentarer:

  1. Ha det så trevligt. Hoppas ni får fint väder, för här i Stockholm regnar det.

    SvaraRadera
  2. Ha det så trevligt. :) Jag har aldrig varit på någon sådan där bal. Det var inte så stort på min skola.
    Ansiktsbehandling låter ju trevligt också. Lyxavslutning på veckan då. :)

    SvaraRadera
  3. Johanna: Tack, än så länge är det sol och uppehåll så...

    Hönan: Tackar!

    SvaraRadera
  4. Låter ju kul.
    Är det något speciellt att det alltid är den 15e? Eller är det du som har ett superminne? :-)
    Klär ni lärare upp er lika mycket? Och vad är din roll i det hela? Eller du kanske bara ska din o glida och inte vara "vakt" eller liknande?

    SvaraRadera
  5. Anonym: Datumet är bara en slump... Ikväll är min roll inte lärare, jag är bara en vanlig 18-åring (eller 28-åring) på bal :-)

    SvaraRadera