fredag 16 maj 2008

Das bal

Klockan är 2.40 och jag är nyss hemkommen från balen. Mina fötter värker men jag känner mig pigg och alldeles lagom nykter/onykter. En liten rapport från kvällen:

* Blev lovad en ros från min "dejt" som ska ges på måndag
* Fick höra att jag (och lärare C) såg ut att vara elever
* Fick visa leg samt ha på mig ett armband för att visa att jag är gammal nog att dricka
* Blev bjuden på drink av en elev som också upplyste mig om att jag är den bästa svenskläraren ever
* Har hoppdansat till Håkan Hellström och annat kul
* Har haft en väldans massa glada elever som ska kramas och berätta vilken bra lärare man är hela kvällen
* Pussade en elev på kinden
* Fick höra från samma elev att "om det är någon lärare som stöter på sina elever så är det Miss E" (kan säga att det var ganska mycket tvärtom - den här eleven stötte på mig och lärare C men konstigt nog nobbade vi honom)
* Flirtade med den snyggaste killen jag någonsin sett (inte en elev, han var utanför när jag tog luft). Är riktigt stolt över mig själv (det händer inte ofta att jag flirtar med främlingar)
Kom hem och blev snabbt uttråkad...

9 kommentarer:

  1. Låter ju som en hel kväll, fast det är i bizzaro-world. :-P
    Allt det där omtyckta lärare o elever hit o dit.. I cant see it happening! När jag gick i skolan(som jag sagt tusen gånger minst), så var lärarna inga man tyckte om, näst intill alla lärare iallafall. Ännu mindre att man skulle flörta eller ens vilja säga hej till dom efter skolan. :-P

    Men men.. Låter ju som du haft trevligt på balen. Och alla blir väl glada när man får visa leg, när man kommit upp i en viss ålder. Innan dess är det bara irriterande. :-P Brorsan får alltid visa leg på en bar som vi kanske besöker varannan helg, fast det e samma vakt o allting. Han tycker inte det är kul. =)

    SvaraRadera
  2. När min kommit upp i min fantastiska ålder känns det ganska trist att visa leg, jag var för fasiken äldst av alla på balen liksom...

    SvaraRadera
  3. Aaah! vad kul det later! Far vi se nagra pix pa miss E da? Vill kolla klanning, smink, har etc.

    fick visa leg pa M&S nar jag skulle kopa vin for ett tag sedan. Jag bara wtf? lixom men lyckligtvis hade jag mitt svenska korkort langst ner i vaskan... helt sanslost!

    vill oxa dansa...

    SvaraRadera
  4. Vilken natt och det där med flirtandet låter bra.. det är bara att öva på!

    SvaraRadera
  5. Låter som fröken hade en alldeles strålande trevlig kväll, på min ära!

    SvaraRadera
  6. Ems: Tog inte direkt några bilder på mig själv men kanske dyker upp något på facebook. Håll utkik!

    Lilla Duktig: Såg till att ha med mig skor, klänning, väska och behå hem ;p

    Miss UD: Jag ligger i hårdträning på flirtandet nu inför sommaren.

    Missy: Välkommen hem!

    SvaraRadera
  7. Ja, du det var en helkväll dom hette duga, det var jomlar med apkul, där satt man med ett gäng glada grabbar runt sig som inte kände igen en, hehe. Två unga herrar med sängkammarblick redan vid förrätten. sen tycker jag fortfarande att det var bäst när de sa att du var den läraren som skulle ragga på eleverna om det var någon, haha! Nu är det bara att ladda upp inför syudentfesten! jag tror att vi är rätt så priviligierade på vår skola som har elever som skriver upp en på VIP-listan till studentfesten. Kul att få vara student om och om igen varje år ;P. Kram från lärare C

    SvaraRadera
  8. Jupp Cila, vi har rätt bra lärarförmåner på vår skola kan man säga ;p

    SvaraRadera